Na rowerze

Wycieczki rowerowe, rowery poziome, wyprawy rowerowe, Warszawska Masa Krytyczna. Mapa ścieżek rowerowych - Warszawa, rower poziomy, 3D blog

Ch-ch-ch-anges

bajking

Dzień dobry. Dziś kilkanaście minut po zakończeniu obiadu świątecznego wybrałem się na rower. Nie, wcale nie po to, żeby spalić kalorie po Wielkim Żarciu. Z tym nie mam problemów: od kilku miesięcy sporo trenuje z ciężarkami, swoim ciałem i kijami do... więcej

Kotlina Kłodzka na rowerze

Oj, ileż to ja rzeczy wiszę różnym ludziom! No dobra, nie aż tak dużo. W każdym razie na pewno wiszę wpis o ostatniej wycieczce rowerowej. I mnie to kłuje w serce jak tylko o tym pomyślę. Mijają kolejne miesiące, a ja nic. Odkładam i odkładam. Pokaż ... więcej

Statyw rowerowy czyli Do-It-Yourself

bajking

Wykonałem dziś prosty statyw rowerowy. Praca ta nie wymaga wysokich kwalifikacji technicznych - wystarczy umieć posługiwać się podstawowymi narzedziami takimi jak nóż, śrubokręt lub wiertło. Czego potrzebujemy: -mocowanie przedniejlampki rowerowej; -... więcej

Jak przejechałem się na Veturilo

stanwewnetrzny

Tyle się mówi o miejskim rowerze – reklamy w autobusach, artykuły w gazetach, moda, piękne dziewczyny, a także splendor, wygoda i poczucie bycia w awangardzie w komunikacji miejskiej. Paryż, Barcelona, miasta skandynawskie – wszędzie row... więcej

Wziąć i wsiąść

bajking

I oto przyszła upragniona, wyczekiwana wiosna. A wraz z nią przemożna ochota na rower. Dziś porzuciłem BMW, rozstałem się z komunikacją miejską i wyrwałem bajka ze snu zimowego. Już po pierwszych kilku metrach poczułem, że siodełko jest za nisko - po... więcej

Wnętrza na rowerze

Autoremwpisu jest:  Kinga Marek-Piestrak Do niedawna nasze rowery zajmowały "zaszczytne" miejsce w przeróżnych schowkach, były zamykane w ciemnych piwnicach, wózkarniach, rdzewiały na balkonach i wsz... więcej

Gdańsk i Krynica Morska na rowerze

bajking

- Oj, jak ja dawno nie byłem nad morzem - pomyślałem i już następnego dnia kupowałem w kasie dworca Warszawa Wschodnia bilet na pociąg "Słoneczny" to Gdańska. Dzień wcześniej zaopatrzyłem się w nowy GPS (poprzedni został zniszczony na skutek powodzi ... więcej

Dookoła Karkonoszy na rowerze cz. 3

stanwewnetrzny

Dzien III (3 lipiec 2012) – Spindleruv Mlyn – Harrachov (40 km) W nocy mieliśmy trzy burze. Kiedy się obudziliśmy dolna część naszego namiotu (tam gdzie trzyma się nogi) była całkiem mokra. Zamókł również GPS stając się do końca naszej wy... więcej

Dookoła Karkonoszy na rowerze cz. 2

Pisane w namiocie. Stan nie chce spiąć rowerów. Ale może nikt ich nam dziś nie ukradnie. Dzień II (2 lipiec 2012) – Horni Mala Upa – Spindleruv Mlyn (31 km) Rano wstaliśmy o 9-tej, spakowaliśmy nasz dobytek na rowery i ruszyliśmy w stro... więcej

Karkonosze na rowerze cz.1

stanwewnetrzny

O wyprawie rowerowej po Karkonoszach myślałem już od dawna. Głównie dlatego, że nigdy tam nie byłem – przynajmniej świadomie. Poza tym fascynowała mnie sama odległość od Warszawy – ponad 450 km. To prawie jak pół tysiąca! Nawet ustaliłem ... więcej

Dolina Dolnego Bugu na rowerze

bajking

Wczoraj razem z Dietologiem wybraliśmy się na wycieczkę rowerową. W zamyśle miała to być eksploracja doliny dolnego Bugu jednak ze względu na nasze preferencje drogowe (asfalt) Bug zobaczyliśmy dopiero tuż przed zakończeniem jazdy. Bilet KM relacji ... więcej

Rowerem od Narwi do Bugu 4. Cel - dal.

stanwewnetrzny

Dzień wstał gorący i bezchmurny. Szosa do Mielnika równa jak stół. We wsi (która ma miejską historię i zabudowę) wchodzimy na Górę Zamkową, z której rozpościera się widok na Bug, dwa boiska do piłki nożnej ( MKS Mielnik ). MKS to Miejski Klub Sport... więcej

Rowerzyści beskidzcy

Oj piękny mamy ten Beskid, piękny. Beskid - albo Beskidy. Wszystkie są piękne ale moim ulubionym jest Beskid Niski. Głównie dlatego, że jest... niski. I dziki. Naprawdę dziki wschód. A w Beskidzie... rozzłocony buk. I rowerzyści. Osobiście - jak pi... więcej

Odchudzanie na rowerze

alicja_86

Bajking też poczuł wiosnę. Postanowił, że schudnie 10 kg. Co tu dużo mówić, przez zimę jego mięsień piwny nabrał pełniejszych kształtów. Na moje oko 10 kg to przesada, wystarczyło by ze sześć, ale niech mu będzie… Daję mu na to 3 miesiące (apte... więcej

Długi weekend

stanwewnetrzny

Wiosna (jak wskazuje przyroda) a może raczej lato (na co wskazuje temperatura). W każdym rowery już na pewno wyciągnięte, odkurzone i uruchomione. Redakcja przekazuje wiosenne pozdrowienia wszystkim czytelnikom bloga. Do zobaczenia na ścieżkach, drog... więcej

Kraków - Niepołomice. Rowerem!

Zaległy, obiecany wpis, jeszcze z zeszłego sezonu. Bo to jest tak. Że są wakacje . I jednego dnia oglądasz sobie na Krakowskim Przedmieściu taniec hula i zajadasz kręcone lody włoskie, ubrany z miejska, w jakąś powiedzmy marynarkę czy białą koszulę ... więcej

Scieżka pod mostami

bajking

W zeszły weekend rozpocząłem testowanie Cube'a. Wybrałem się na przejażdżkę jedną z moich ulubionych tras rowerowych w Warszawie - Szlakiem Golędzinowskim. Ścieżka położona jest na prawym brzegu Wisły i ciągnie się od okolic basenów kąpielowych WOW W... więcej

Nie sCUB siE czyli jak kupilem rower

Przygotowywałem sie długo do tego wyzwania. Przeglądałem aukcje internetowe, zaglądałem od czasu do czasu do sklepów rowerowych, a przede wszystkim przeliczałem, liczyłem, szacowałem, kalkulowałem. Moj paradygmat brzmiał - nie warto kupować drogiego ... więcej

Rower - trochę historii cz. 3 - fizyka roweru

stanwewnetrzny

To już ostatnia część rozważań o rowerze autorstwa Władysława Kopalińskiego. Najbardziej teoretyczna ale siła argumentacji i faktów może przekonać nawet najbardziej zagorzałych przeciwników roweru. Tymczasem w oczekiwaniu na wiosnę i plenerowe wypraw... więcej